Δευτέρα 26 Μαρτίου 2007
Φάε τη σκόνη μου!
Tελικά είμαστε παιχνιδιάρικος λαός. Μας αρέσουν τα παιχνίδια και κυρίως τα ακριβά. Η μαγκιά μας, όμως, είναι να μετατρέπουμε σε παιχνίδι αντικείμενα που από κατασκευής είναι προορισμένα για άλλους σκοπούς. Και ποιο το κακό, θα μου πεις; Συνήθως τα "παιχνίδια" αυτά καταλήγουν σε φονικά όπλα.
Ένα από τα παραπάνω είναι και το αυτοκίνητο. Τ Ο απόλυτο φετίχ!!! Το αγοράζουμε με θυσίες, το συντηρούμε με θυσίες, το σταθμεύουμε (ακόμα και στην επαρχία) με θυσίες, δίνουμε και τη ζωή μας γι'αυτό. Υπερβολή; Για να δούμε πόσο υπερβολικός είμαι.
Στη χώρα των περίπου έντεκα εκατομυρίων κυκλοφορούν περίπου 3,5 εκατομύρια αυτοκίνητα (αν συνυπολογίσουμε και τα δημόσιας χρήσης ξεπερνάνε τα πέντε) . Κάθε χρόνο αγοράζονται κατά μέσο όρο 300 χιλιάδες καινούρια. Με αυτό το ρυθμό σε μια 10ετία θα διπλασιαστεί ο στόλος. Αυτό συνεπάγεται αύξηση του μέσου χρόνου στις μετακινήσεις, αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου και παραγωγής αερίων υπεύθυνων για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, μείωση των ελεύθερων χώρων αφού αυτοί θα γίνονται θέσεις στάθμευσης, αύξηση του θορύβου στις πόλεις. Μας λέει κάτι αυτό για την υγεία μας;
Μερικά στατιστικά στοιχεία (που δυστυχώς λένε την αλήθεια) :
* Κάθε μέρα (επαναλαμβάνω) Κ Α Θ Ε μέρα 8 συνάνθρωποί μας σκοτώνονται ακαριαία σε αυτοκινητικά δυστυχήματα ενώ άλλοι 10 χάνουν την αρτιμέλειά τους. ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ! Δεν υπολογίζονται αυτοί που καταλήγουν κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους.
* Το 85% όλων των ατυχημάτων συμβαίνουν με ταχύτητες μέχρι 60 χλμ/ώρα δηλαδή μέσα και γύρω από αστικά κέντρα, κοντά στο σπίτι μας ή στη δουλειά μας. Με τέτοιες ταχύτητες αποδεδειγμένα η ζώνη ασφαλείας σε συνδυασμό με τους αερόσακους μειώνει στο ελάχιστο τα ποσοστά θνητότητας μετά από αυτοκινητικό ατύχημα καθώς και την πιθανότητα κακώσεων που οδηγούν σε αναπηρία.
* Ένας επιβάτης οχήματος που κινείται με 50 χλμ/ώρα (δηλαδή μέσα σε πόλη) και δεν φοράει ζώνη ασφαλείας προσκρούει στο ταμπλό και το παρμπρίζ του αυτοκινήτου με δύναμη 4 περίπου τόνων (4.000 κιλών) . Τόση είναι και η δύναμη που πρέπει νά'χει στα χέρια για να ακινητοποιηθεί μόνος του . Το παγκόσμιο ρεκόρ του Δήμα στην άρση βαρών είναι περίπου 220 κιλά. Ένας επιβάτης που εκτινάσεται από το αυτοκίνητό του έχει 25 φορές περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστεί σε σχέση με κάποιον που φοράει τη ζώνη. Πρόσκρουση με 48 χλμ/ώρα ισοδυναμεί με πτώση στο τσιμέντο από τριόροφο κτίριο. Όποιος πέσει απο την ταράτσα είναι ψυχασθενής που αυτοκτόνησε. 'Οποιος δεν φοράει ζώνη ασφαλείας τι είναι;
* Η πλειοψηφία των θανατηφόρων συγκρούσεων με αυτοκίνητα συμβαίνει σε στεγνό, ίσιο, επαρχιακό δρόμο! Επομένως σπάνια η βροχή, το κακό οδόστρωμα ή ο σχεδιασμός της στροφής ευθύνονται για το δυστύχημα. Γιατί, ενώ ξέρουμε πως έχουμε κακό οδικό δίκτυο, κινούμαστε σαν σε autobahn;
* Τρεις είναι οι παράγοντες που ανευρίσκονται στη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινητικών δυστυχημάτων : ταχύτητα, αλκοολισμός και μη χρησιμοποιήση της ζώνης ασφαλείας.
Φυσικά όλα τα παραπάνω δεν πρόκειται να συμβούν σε εμάς αφού και οδηγάρες είμαστε και το αυτοκίνητό μας "φυσάει".
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
17 σχόλια:
Ε, καλά τώρα, κάτι είπατε. Εμείς οι Έλληνες περισσότερο φοβόμαστε την ηλεκτροπληξία από κεραυνό, παρά τυχόν ατύχημα όταν οδηγούμε χωρίς ζώνη.
Και αυτό που είπατε για την υγεία μας, είναι το λιγότερο νομίζω, σε σχέση με το συνταρακτικό (ομολογώ ότι δεν το ήξερα) ποσοστό ανθρώπων που σκοτώνονται καθημερινά στους δρόμους..
Tα αποτελέσματα στη χρήση του αυτοκινήτου χωρίζονται στα άμεσα που είναι πιο "εντυπωσιακά" πχ τα τροχαία και στα έμμεσα που θα τα πληρώσουμε εν καιρώ.Μην υποτιμούμε τις έμμεσες συνέπειες.
Πάντως οι πληροφορίες αυτές δεν είναι κάτι το καινούριο αλλά μια επανάληψη πάντα βοηθάει.
Κατά τα λοιπά, όταν ο ΚΟΚ γίνεται πιο αυστηρός, όλοι φωνάζουν ότι τα μέτρα είναι εισπρακτικά, κανείς δεν σκέφτεται πως αυτά που παραβιάζουμε είναι ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ότι δεν πρέπει να τα παραβιάζουμε (κόκκινο, στοπ, οδήγηση χωρίς ζώνη, χωρίς κράνος κ.α.)
Ενώ, σε γενικές γραμμές,είμαστε ένας συντηρητικός λαός χωρίς εξάρσεις και μεγάλα ρίσκο, στην οδήγηση γινόμαστε κασκαντέρ!
Έχω χάσει δυο πολύ καλούς μου φίλους σε τροχαία. Τον ένα το 1996 στη Χαλκιδική, και τον άλλο τον κολλητό μου φίλο το 1998 πάλι στη Χαλκιδική. Δυστυχώς μυαλό δε βάζουμε, μια βόλτα στη Χαλκιδική (όπου έχω να πατήσω το πόδι μου απο το '98)θα σας πείσει. Η απορία μου είναι, πως δεν σκοτώνονται κάθε μέρα τουλάχιστον 100 άτομα με το τρόπο που οδηγούν;
Εδώ πατάει η θρησκεία στην Ελλάδα και λέει πως, δεν μπορεί, υπάρχει θεία βοήθεια σ'αυτόν τον λαό!!!
απιρωτα,νομιζω οτι υπ αριθμον μια αιτια ειναι το συνδρομο κατωτεροτητας.
Το πάτε ακόμα παραπέρα.Είναι γεγονός πως για τους περισσότερους άντρες το αυτοκίνητο είναι προέκταση του πέους, καθώς και για τις γυναίκες απόδειξη χειραφέτησης.
ωραίο ποστ.
αλλά ξέρεις πολύ καλά ότι δεν είναι όλη αυτή η αλήθεια που μας δίνεται βάσει στατιστικών...
οι ελλείψεις στις υποδομές, κατάσταση και κυρίως συντήρηση δρόμων, το πάρκινγκ και οι τυχαίες κατασκευές του. λέγοντας τυχαίες εννοώ ότι πάρκινγκ γίνονται δεν γίνονται βάση ενός μακρόπνοου σχεδίου, και το αποτέλσμα είναι το άγχος των οδηγών, που επίσης προκαλεί ατυχήματα όταν οδηγάς έχοντάς στο στο νου σου.
Η έλλειψη παιδείας είναι ένας από του βασικότερους λόγους επίσης.
Δεν πρέπει όμως ποτέ να αγνοούμε και τον παράγοντα προσωπική ευθύνη. Οι υποδομές είναι από μέτριες εώς κάκιστες. Αυτό όμως το γνωρίζουμε και δεν προσαρμοζόμαστε ανάλογα.
φυτρωνουν τριανταφυλλα στην Αλασκα?
γιατι το λεω αυτο το ακραιο παραδειγμα?για να δειξω οτι το περιβαλλον παιζει πρωτευοντα ρολλο και επειτα ερχεται η πρωσωπικη ευθυνη.
χρονια τωρα ο πολιτης αυτης της χωρας εισπρατει κοροιδια.
ετσι σε συνδυασμο με την ανυπαρξια εκπαιδευτικης πολιτικης εχει καταντησει να οδηγαει ετσι.
οι κατα καιρους αυστηροι ΚΟΚ μονο για εισπρακτικους λογους γινονταν ετσι και ο καινουργιος .
ειναι η ευκολη λυση
ολα τα αλλα που λειπουν και πρεπει να γινουν προυποθετουν χρηματα και αυτα δεν υπαρχουν για τετοιους λογους.
ποτε ξοδεψε χρηματα το ελληνικο κρατος για κατι ποιοτικο?
ανεπαρκεις πνευματικα ολοι αυτοι που νομοθετουν και ρυθμιζουν την ζωη μας
καμμια σχεση με την ζωη και την καθημερινοτητα.
350 ευρω το προστιμο για το κρανος
δηλαδη ποσες μερες πρεπει να δουλευει ενας μεροκαματιαρης που πηρε το μηχανακη του απο το σπιτι του μεχρι το σουπερ μαρκετ το καλοκαιρι με 40 βαθμους και δεν φορεσε το κρανος?
και μη μου πει κανεις οτι το κανουν για να προστατεψουν την ζωη μας γιατι θα ειναι κατι παραπανω απο ανεπαρκης πνευματικα
αυτα τα λιγα απο καποιον που εχει πανω απο 2.000.000 χλμ στην πλατη του και με αυτοκινητο και μηχανη και οχι μονο στην Ελλαδα
και το κυριοτερο δεν εχω ουτε μια γρατζουνια επανω μου με την βουλα των ασφαλειων
υπερβολη? μπορει, αληθινο ομως
Λυπάμαι αλλά παρ'όλη την εμπειρία των 2.000.000 χλμ θα σου πω πως στην οδήγηση δεν είμαστε μόνοι μας. Μπορεί εσύ να μην έχεις γρατσουνιά αλλά εξ'αιτίας σου πόσοι γρατσούνισαν το αυτοκίνητό τους; Πόσες φορές φρέναρε ο απέναντι ενώ εσύ προσπερνούσες με τσαμπουκά; Μπράβο και συγχαρητήρια που είσαι υγιής αλλά η οδήγηση είναι ομαδικό "παιχνίδι " και όχι ατομικών επιδόσεων.
σωστη η παρατηρηση αλλα λογω ετεροχρονισμενης αναγνωσης θα σου απαντησω αργοτερα
εχει ενδιαφερον η συζητηση ειδικα οταν γινεται με θετικη σκεψη
φιλικα χαιρετισματα
Συμπληρωματικά να πω το εξής:
Γενικά στις στατιστικές δεν έχουμε και πολύ εμπιστοσύνη (μεταξύ αυτών κι εγώ).Ας το συζητήσουμε επομένως εμπειρικά. Έχεις δει ποτέ κάποιον να παραβιάζει το κόκκινο; Έχεις δει ποτέ κάποιον να κάνει απαγορευμένη αναστροφή; Έχεις δει ποτέ κάποιον να κινείται μέσα στην πόλη με 100-120 km/h κάνοντας σφήνες; Έχεις δει ποτέ κάποιον να κινείται με τουλάχιστον 150km/h σε εθνική οδό όπως είναι πχ η Κορίνθου-Πατρών ή η Ιωαννίνων-Αντιρρίου; Έχεις δει ποτέ κάποιον να προσπερνάει πάνω σε τυφλή στροφή; Έχεις δει ποτέ κάποιον να προσπερνάει από τα αριστερά; Έχεις δει ή αντιληφθεί ποτέ κάποιον να οδηγεί μεθυσμένος; Έχεις δει ποτέ νταλίκα ή λεωφορείο να καβαλάει τη διπλή γραμμή και να προσπερνάει όποιον βρει μπροστά;
Υπάρχει κάποιος οδηγός επαγγελματίας ή μη, με φρέσκο δίπλωμα ή με 2.000.000χλμ οδήγησης που να μην έχει μάθει ότι όλα τα παραπάνω είναι επικίνδυνα (αν όχι δολοφονικά);
καταρχην συμφωνω μαζι σου
μη με παρεξηγησεις για τα 2.000.000 χλμ που σου ειπα μπορει ναναι και 1.500.000 δεν εχει σημασια
το ειπα για να δωσω εμφαση στο οτι εχω αρκετα σφαιρικη εικονα του προβληματος
μαζι με τα χλμ εχω κανει και συνεχιζω να κανω παρατηρησεις
οντως οι στατιστικες δεν δινουν σωστα την εικονα της πραγματικοτητας.
γεννηθηκα και μεγαλωσα στην Ελλαδα και εδω εμαθα(?) να οδηγω
και επειδη μου αρεσει η αληθεια το διπλωμα μου ειναι επαγγελματικο
το πηρα ομως στο στρατο τοτε που ισχυε ακομη η μετατροπη σε πολιτικο
Μετα εμαθα να οδηγω,ετσι πιστευω οτι αποκταει μεγαλυτερη βαρυτητα το οτι δεν εχω εμπλακει ποτε σε ατυχημα
ουτε εχω προκαλεσει με την οδηγηση μου.
ισως επαιξε μεγαλο ρολο και το οτι παντα ειχα την αισθηση του φοβου αλλα και την πεποιθηση οτι ειναι μεγαλη βλακεια να χασεις την ζωη σου σε τροχαιο,οχι μονο την δικη μου αλλα και καποιου αλλου.
καποια στιγμη της ζωης μου εφυγα και εζησα εξω απο την Ελλαδα και τοτε επαθα ενα ας πουμε σοκ με την διαφορα που υπηρχε και εξακολουθει να υπαρχει πανω σε αυτο το θεμα κυριως σε πολλες ευρωπαικες χωρες.
χωρις να παρεξηγηθω ,δεν ειναι τελεια τα πραγματα εκει,ομως εχουν το αυτονοητο που δεν υπαρχει εδω
τους κατα 80% σωστους δρομους
και λεω 80% για να αφησω ενα ποσοστο καποιων λαθων,αν και στην Γερμανια που κυριως εμεινα δεν ειδα ποτε κατι που να μου κανει αρνητικη εντυπωση.
αφηνω κιενα περιθωριο να μου ξεφυγε κατι.
επειδη ειπα πολλα και μπορει να κουρασα θα συνεχισω μετα
Ειλικρινά είσαι από τις φωτεινές εξαιρέσεις σε ότι αφορά τη νοοτροπία στην οδήγηση. Συνήθως πίσω από το τιμόνι νιώθουμε σαν άτρωτοι και γι'αυτό την πατάμε.
σε ευχαριστω για αυτο που ειπες
ομως εχω ενα παραπονο ισως γιατι ειμαι και πολυ ρομαντικος
οτι δεν υπαρχει ενα συστημα αξιολογησης και επιβραβευσης των σωστων οδηγων
και δεν το λεω για τον εαυτο μου
σιγουρα ομως υπαρχουν πολλοι που ειναι σωστοι
οπως σε καθε κλαδο
ομως τιποτα καμμια καλη κουβεντα
ας ειναι
στο θεμα μας
πιστευω οτι τον πρωτο λογο τον εχει το κρατος οσο κι αν ακουγεται τετριμενο
σε μια οικογενεια ποιος εχει την κυρια ευθυνη?
ο πατερας και η μητερα
το παιδι συμπεριφερεται με βαση αυτα τα πρωτυπα
ετσι και σε αυτο τον τομεα
εχω ακουσει οτι οι εγγλεζοι εχουν πει οτι ενας λαος αναλογα με τον τροπο που οδηγει δειχνει το επιπεδο του
εγω συμφωνω με αυτη την προταση
και η προσωπικη μου εμπειρια μου εδειξε οτι κατι τετοιο ισχυει.
το τιμονι θελει μυαλο θελει σκεψη
θελει υπολογισμο θελει συνδιαστικη σκεψη
γιαυτο εχουμε τοσους νεκρους
γιατι το μυαλο του μεσου οδηγου σημερα λειτουργει στο επιπεδο του ραδικιου
κατα το IQ ραδικιου
και κατα συνεπεια βλεπει τα ραδικια απο κατω
για να κανουμε και λιγο χιουμορ
ο ελληνας κατα κυριο λογο το αυτοκινητο το εχει σαν μεσο κοινωνικης προβολης
οποτε τι να μιληουμε για παιδεια
αυτα ειναι ψιλα γραμματα
συνεχιζεται....
Δημοσίευση σχολίου